به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، لطفالله سیاهکلی در خصوص برخی اظهارات مبنی بر اینکه قطعات موردنیاز خودرو، گرانتر از ارزش واقعی به دست خودروسازان میرسد به خانه ملت، گفت: ساز و کار بکارگیری ظرفیت و توان داخل دارای ایراد و اشکال بوده و تولیدکننده در برابر تحویل به موقع، پول را با تاخیر و بهزحمت وصول می کند. بنابراین هزینه تولید افزایش می یابد.
وی ادامه داد: بیش از ۳۵ تا ۴۰ درصد هزینه تولید خودرو، ارزی بوده اما این چه خودروی داخلی است که ۴۰ درصد آن ارزبری دارد؟ این وضعیت نشان میدهد خودروسازان تنها مونتاژ کار بوده و تولیدکننده نیستند. زیرا اگر تولیدکننده بودند هزینه ها به جای ارزی، ریالی بود.
سیاهکلی ادامه داد: هزینه ارزی سبب افزایش قیمت خودرو می شود اما به جای بیان این موضوع آن را به گردن قطعهساز میاندازند. در آییننامه واردات خودروهای کارکرده هم به قدری تعلل شد که قیمت ها روزانه افزایش مییابد. معلوم نیست چرا قانون واردات خودروهای کارکرده و آییننامه اجرایی که تصویب شده تاکنون ابلاغ و اجرا نشده است.